نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا حافظه کش باید خالی شود؟

حتما تا به حال بارها و بارها نام حافظه کش (پنهان) گوشی را از زبان تعمیر کاران و  متخصصان لوازم الکترونیک به خصوص گوشی های هوشمند شنیده اید اما به راستی این حافظه چیست و چه کاربردی در گوشی های همراه دارد؟ برای پاسخ به این سوال همراه ما باشید.

Cashe (حافظه پنهان) چیست؟

کش مجموعه ای از اطلاعات مختلف بوده که فضایی از تلفن همراه را اشغال می کند. اصطلاحا به آن حافظه پنهان (cashe) هم گفته می شود.

وظیفه اصلی حافظه پنهان چیست؟

برنامه های نصب شده به طور معمول فضایی از حافظه را اشغال کرده، با توجه به حجم محدود رم گوشی های هوشمند این میزان از 2 گیگ شروع می شود پس باید برای مصرف آن برنامه ریزی شود به طور مثال تمام برنامه ها با حجم سنگین به طور همزمان باز نشوند.

در کل وظیفه اصلی حافظه کش (cashe) جلوگیری از کاهش سرعت برنامه های نصب شده روی تلفن همراه است.

نحوه عملکرد حافظه پنهان (کش)

باید بدانید در  هر ثانیه هزاران درخواست برای بخش سی پی یو (cpu) دستگاه ارسال می شود که به تدریج تمام حجم و حافظه گوشی را پر می کند حال حافظه نهان (کش) برخی اطلاعات برنامه را ذخیره کرده تا زمان اجرای مجدد به  آپلود (بروز رسانی) نیاز نداشته باشد.

چرا حافظه کش باید پاک شود؟

اپلیکیشن هایی که روی سیستم عامل اندروید و ios نصب می شوند دارای حافظه کش بوده که وقتی با مشکلاتی مثل کم شدن سرعت تلفن همراه یا خاموش/ روشن شدن ناگهانی آن مواجه می شوید بهتر است cashe برنامه های سنگین مثل تلگرام و اینستاگرام را پاک کنید.

یک راه دیگر برای جلوگیری از مشکلات فوق، استفاده از حافظه جانبی یا مموری کارت است که داده های اپلیکیشن های سنگین را می توان روی آن ذخیره کرد.

دلایل پاک کردن cashe

وجود حافظه پنهان برای تلفن همراه ضروری و خوب است اما حجم آن نباید از یک مقدار مشخص زیاد شود در غیر این صورت عملکرد دستگاه را مختل و سرعت اجرای برنامه های مختلف آن را کاهش می دهد.

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم اگر سرعت اجرای یک برنامه یا اپلیکیشن خاص روی گوشی شما کاهش یافته پیشنهاد ما این است که دیتا و کش برنامه مورد نظر را به طور کامل حذف کنید.

تفاوت کش و دیتا

باید بدانید هنگام حذف کش برنامه ،تنها اطلاعات مربوط به حافظه پنهان آن از گوشی شما پاک می شود در حالیکه با حذف دیتای برنامه، تمام اطلاعات مربوط به آن به طور کامل حذف خواهد شد و اگر حساب کاربری خاصی داشته باشید باید مجددا آن را ایجاد نمایید.

پیشنهاد ما این است که اطلاعات شخصی و غیر شخصی خود را روی کارت حافظه (مموری کارت) ذخیره نمایید.

نحوه خالی کردن cashe تلفن همراه

ابتدا وارد بخش تنظیمات (setting) دستگاه خود شده، گزینه storage را انتخاب کنید سپس با استفاده از cached data ، به گزینه clear ضربه بزنید.

در صورتی که قصد پاک کردن کش تعدادی از برنامه های خود را دارید، با استفاده از قسمت برنامه ها، اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب کرده سپس مراحل بخش قبل را دقیق انجام دهید.

نکته مهم: هنگام انجام عملیات پاکسازی حافظه پنهان تلفن همراه خود کاملا دقت کرده تا اطلاعات شخصی و مهم خود را به طور تصادفی حذف نکنید.

روش مذکور بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما حجم برنامه های نصب شده روی تلفن همراهتان را می دانید برای مثال باز کردن فایل های تصویری در اینستاگرام یا تماشای فیلم و ویدئو در این برنامه پیام رسان حجم زیادی از حافظه گوشی شما را درگیر کرده، پیشنهاد ما این است که ابتدا کش این برنامه ها پاک شود اگر مشکل حل نشد، اطلاعات برنامه های دیگر به ترتیب حذف شوند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هفت =