نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانه های خرابی ال سی دی گوشی

خرابی ال سی دی گوشی های هوشمند یکی از دلایل اصلی مراجعه کاربران به نمایندگی های تعمیرات قطعات موبایل است این مشکل ممکن است بر اثر عوامل مختلفی همچون وارد شدن ضربه یا افتادن آن از دست کاربر اتفاق افتد. در این مقاله ابتدا با مشکلات رایج ال سی دی گوشی های هوشمند آشنا شده، سپس راهکار مناسب رفع آن معرفی خواهد شد.

آشنایی با خرابی های رایج ال سی دی

معمولا کاربران خیلی زود متوجه خرابی lcd یا تاچ اسکرین تلفن همراه خود میشوند اما در صورت بروز هر یک از علائم زیر میتوان از خرابی ال سی دی صفحه نمایش مطمئن شد.

شکستگی صفحه نمایش

اولین نشانه خرابی lcd گوشی، شکستن صفحه نمایش است که تعمیر قطعه مورد نظر به دو روش انجام میشود.

روش اول: اگر هر کدام از قطعات تاچ یا ال سی دی آسیب ببینند ناچار به تعویض کل تاچ ال سی دی گوشی خود هستید زیرا در اکثر گوشی های هوشمند این دو قطعه کاملا بر یکدیگر منطبق بوده و توسط دستگاه های مخصوص پرس میشوند.

روش دوم: گاهی اوقات شکستن صفحه نمایش حاکی از آن است که گلس (محافظ) گوشی آسیب دیده و به تعویض نیاز دارد در چنین شرایطی میتوان تنها گلس موبایل را عوض کرده و نیازی به تعویض کل صفحه نمایش نیست.

کار نکردن تاچ

تاخیر در عملکرد تاچ یکی از نشانه های خرابی ال سی دی است که در اغلب اوقات برای اطمینان از این مسئله کافیست یکبار موبایل خود را ریست فکتوری (هارد ریست) کنید.

روشن نشدن صفحه نمایش

روشن نشدن صفحه نمایش مستقیما نشانه خرابی ال سی دی نبوده و در اغلب موارد ممکن است مشکل به وجود آمده ناشی از اختلال در قطعات و مدارهای موبایل مانند برد پاور، برد اصلی، شارژ، باتری و… باشد.

اما برخی مواقع روشن نشدن صفحه نمایش میتواند بر اثر سوختن ال سی دی رخ دهد که برای رفع آن قطعه باید به طور کامل تعویض شود.

سیاه شدن صفحه

گاهی اوقات با سوختن ال سی دی کل یا قسمتی از صفحه سیاه شده و محتوا به طور کامل مشاهده نمیشود در این شرایط هم مانند روش های دیگر ناچار به تعویض تاچ ال سی دی موبایلتان هستید.

عملکرد نادرست تاچ

دلیل اصلی بروز این مشکل، خرابی حسگر فشار است در این شرایط تاچ توانایی تشخیص اثر انگشت کاربر را از دست داده در نتیجه، دستورات لمسی به درستی اجرا نمیشوند.

حال که با خرابی های رایج این قطعه آشنا شدید لازم است نکاتی برای جلوگیری از بروز این مشکلات هم بدانید.

راهکارهای جلوگیری از خراب شدن ال سی دی

استفاده از گلس محافظ LCD

گلس محافظ ال سی دی لایه ی نازک پلاستیکی است که اغلب به عنوان یکی از لوازم جانبی موبایل عرضه شده و وظیفه اصلی آن محافظت از ال سی دی در برابر خط و خش است.

گلس محافظ بیشتر مواقع نیروی مخرب وارد شده به ال سی دی را کاهش میدهد.

استفاده از محافظ گوشی

اصطلاحا به آنها گاردهای ژله ای هم گفته شده که مقداری از فشارهای وارد شده به گوشی را خنثی میکند.

دقت در نگهداری گوشی

یکی از ساده ترین راه های جلوگیری از خرابی ال سی دی، محافظت از تلفن همراه است.

سعی کنید همیشه از گوشی خود در برابر فشار و نیرو محافظت کرده و از کار با تلفن همراه خود در محیط های شلوغ بپرهیزید. همچنین هرگز دست یا انگشت خیس خود را به صفحه نمایش موبایل نزنید.

سخن آخر اینکه ضربه و فشار اصلی ترین دلیلب خرابی ال سی دی گوشی است پس از وارد کردن هرگونه ضربه خارجی به دستگاه خودداری کرده و گوشی خود را در معرض گرما و رطوبت قرار ندهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 2 =