نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه های جلوگیری از داغ کردن گوشی

داغ کردن گوشی یکی از دغدغه های اصلی کاربران بوده و نگرانی های بسیاری برای آن ها ایجاد کرده است در این مقاله قصد داریم ابتدا توضیح مختصری درباره داغ کردن گوشی­های هوشمند داده سپس راه های جلوگیری از این مشکل را معرفی نماییم.

قبل از هر چیز باید بدانید داغ کردن گوشی اغلب امری طبیعی است و نباید نگکران آن بود مشکل زمانی رخ میدهد که تلفن همراه بیش از حد و به طور مداوم داغ کرده و عملکرد آن به کلی مختل میشود در بخش بعدی دلایل بروز این مشکل بیان خواهد شد.

دلایل داغ کردن گوشی

استفاده از بازی های پر حجم

اغلب بازی های موبایل دارای حجم سنگینی هستند که در دراز مدت باعث گرمتای بیش از حد گوشی شده و مشکلاتی ایجاد میکند از طرفی برنامه های سرگرمی حجم زیادی از سخت افزار دستگاه را اشغال کرده و موجب افزایش دمای قطعات میشود پس برای جلوگیری از داغ کردن گوشی استفاده از این برنامه ها را کاهش دهید.

استفاده بیش از حد از اینترنت و وای فای

طراحی سیستم عامل موبایل به گونه ای است که برنامه های نصب شده میتوانند در پس زمینه هم از اینترنت تلفن همراه استفاده نمایند که همین امر باعث بالا رفتن دمای گوشی و داغ کردن آن میشود هنگامیکه مشغول اشتراک گذاری فایل های خود در فضای مجازی هستید، دمای اجزا و قطعات تلفن همراه افزایش یافته و دستگاه به تدریج داغ میشود.

اتصال بیش از حد به بلوتوث

برای جلوگیری از داغ کردن گوشی بهتر است با استفاده از تنظیمات بلوتوث دستگاه را غیر فعال کرده و تنها در مواقع ضروری از آن استفاده نمایید.

استفاده طولانی مدت از دوربین گوشی

بعضی از کاربران برای گرفتن عکس و فیلم دوربین گوشی را به مدت طولانی روشن نگه داشته که به تدریج فشار زیادی به سخت افزار موبایل وارد کرده و باعث داغی آن میشود.

چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

غیر فعال کردن نرم افزارهای غیر ضروری

بیشتر شرکت های سازنده اسمارت فون (گوشی های هوشمند) به طور پیش فرض نرم افزارهایی را روی محصولات خود نصب کرده که علاوه بر حجم بالا اجزا و قطعات گوشی هم درگیر کرده و باعث افزایش دمای آن میشود برای جلوگیری از این مشکل بهتر است این نرم افزارها را از پس زمینه تلفن همراه خود غیر فعال کرده و تنها در موارد ضروری از آن ها استفاده نمایید.

پاک کردن حافظه داخلی

حافظه داخلی گوشی باید حداقل 30 درصد فضای خالی داشته باشد زیرا اطلاعات اضافی روی حافظه باعث اختلال در کار cpu و باتری میشود بنابراین حداقل دو ماه یکبار اطلاعات و فایل های اضافی را از حافظه خود پاک کنید.

نصب آنتی ویروس مناسب

گاهی اوقات به دلیل ورود ویروس و بدافزارهای اینترنتی عملکرد اجزا و قطعات گوشی مختل شده و دمای آن به طور ناگهانی بالا میرود برای جلوگیری از این مشکل حتما زمان نصب اپلیکیشن های جدید دقت کرده و یک آنتی ویروس مناسب روی گوشی خود نصب کنید.

بروز رسانی برنامه ها

یکی از راهکارهای خنک کردن تلفن همراه بروز رسانی برنامه های نصب شده روی آن است زیرا نسخه های قدیمی معمولا انرژی بیشتری مصرف کرده که افزایش دمای دستگاه را در پی دارد.

کاهش نور صفحه نمایش

یکی دیگر از تکنیک های خنک کردن گوشی کاهش نور صفحه نمایش است زیرا بخش زیادی از شارژ باتری برای روشنایی نمایشگر مصرف میشود بنابراین تنها در مواقع ضروری نور صفحه را افزایش دهید.

حتما از شارژر و پاور بانک اورجینال (اصل) استفاده کرده و تلفن همراه خود را 20 تا 80 درصد شارژ کنید.

نکته آخر اینکه هرگز گوشی خود را در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نداده و برای خنک کردن موبایل آن را در حالت هواپیما قرار دهید.

منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =