نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش ریست فکتوری در گوشی اندروید

ریست فکتوری یکی از روش های معمول برای رفع مشکلاتی از قبیل فراموشی رمز گوشی، کند شدن عملکرد برنامه ها و قفل شدن دستگاه است این روش تمام تنظیمات گوشی (به جز کارت حافظه) را به حالت اولیه (تنظیمات کارخانه) بازمیگرداند در ادامه با روش های ریست فکتوری و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا می­شوید همراه ما باشید.

ریست فکتوری چیست؟

ریست فکتوری (بازگشت به تنظیمات کارخانه) فرایندی است که طی آن تمام اطلاعات اضافی گوشی مانند عکس، فیلم، اپلیکیشن های غیر ضروری و… پاک شده و تنها اطلاعات اولیه دستگاه باقی میماند.

مزایای ریست فکتوری گوشی

  • حذف انواع ویروس، بدافزار و تروجان از گوشی؛
  • پاک کردن اطلاعات اضافی مانند عکس، فیلم و… ؛
  • افزایش فضای ذخیره سازی تلفن همراه؛

خطرات استفاده از تنظیمات کارخانه

مهمترین خطر استفاده از ریست فکتوری حذف تمام اطلاعات کاربردی از گوشی و بازگشت به تنظیمات اولیه است لذا قبل انجام reset factory حتما از از تمام فایل ها و اطلاعات خود مانند فیلم، برنامه های نصب شده روی گوشی، عکس و… بک آپ تهیه کنید.

انواع ریست فکتوری در اندروید

بازگشت به تنظیمات اولیه در سیستم عامل اندروید از طریق تنظیمات گوشی، حالت ریکاوری (Recovery Mode) و کد ریست فکتوری انجام میشود که در بخش بعدی هر کدام را توضیح می­دهیم.

آشنایی با روش های ریست فکتوری

بازگشت به تنظیمات اولیه

ساده ترین روش ریست فکتوری (تنظیمات کارخانه) بازگردانی اطلاعات به حالت اولیه است کاربرد این روش زمانی معلوم میشود که پسورد گوشی در اختیار کاربر بوده و به نوعی تمام تنظیمات دستگاه در دسترس اوست. برای بازگردانی اطلاعات ابتدا از آن ها نسخه پشتیبان (بک آپ) تهیه کرده سپس در تنظیمات گوشی دنبال منوی Backup and Reset بگردید (برای پیدا کردن این گزینه میتوان آن را در نوار ابزار جستجو تایپ کرد.)

بعد ورود به بخش مورد نظر روی گزینه ی Factory Data Reset ضربه زده سپس صفحه ای مقابلتان ظاهر شده که باید رمز یا الگوی گوشی خود را در آن وارد نمایید. در این مرحله با انتخاب گزینه ی Delete All تمام اطلاعات شما به جز اندروید پاک شده و گوشی به حالت کارخانه بازمیگردد.

Hard reset از طریق حالت ریکاوری

گاهی اوقات کاربران به دلایل مختلف رمز عبور خود را فراموش کرده و به تنظیمات گوشی خود دسترسی ندارند در این حالت بهترین روش استفاده از حالت ریکاوری یا Recovery Mode است البته قبل انجام آن حتما از اطلاعات خود بک آپ بگیرید.

مراحل hard reset گوشی

ابتدا تلفن همراه خود را خاموش کرده سپس دکمه ی پاور و تعیین صدا (ولوم) را با هم فشار داده تا وارد صفحه بازیابی (اندروید) میشوید در این حالت با استفاده از دکمه ولوم ابتدا از اطلاعات خود بک آپ تهیه کرده البته شرط استفاده از این روش کارت حافظه باید وجود داشته باشد.

بعد تهیه نسخه پشتیبان دوباره به قسمت ریکاوری بازگشته و گزینه ی Wipe Data/Factory Reset را انتخاب نمایید.

روی گزینه ی Yes—Delete All User Data (پاک کردن تمام اطلاعات) ضربه زده و گزینه ی پاور را فشار دهید بعد اتمام مراحل بالا عملیات فرمت سازی توسط تلفن همراه شروع میشود.

استفاده از کد ریست فکتوری اندروید

برخی اوقات استفاده از روش های بالا ناکارآمد بوده یا دسترسی به آن ها غیر ممکن است در این شرایط با استفاده از مراحل زیر میتوان تلفن همراه را به تنظیمات اولیه بازگرداند.

کد دستوری #3855*2767* را در قسمت تماس ها وارد کرده و دکمه # را فشار دهید در این مرحله عملیات فرمت اطلاعات آغاز شده و اطلاعات حذف شده قابل بازگشت نیستند.

دوباره تاکید میکنیم قبل انجام عملیات ریست فکتوری حتما از اطلاعات و فایل های خود نسخه پشتیبان (بک آپ) تهیه کرده در غیر این صورت اطلاعات حذف شده قابل بازیابی نیستند.

منتظر تجربیات شما در زمینه ریست فکتوری کردن تلفن همراه هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 10 =