نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا هارد گوشی می سوزد؟

زمانی که هارد می سوزد یعنی از نظر الکترونیکی آسیب می بیند و شدت این آسیب تعیین می کند که امکان تعمیر هارد گوشی وجود دارد و یا باید تعویض شود. نوسانات برق  نیز می تواند به هارد آسیب وارد کند و در نتیجه موجب سوختن برد یا آیسی های کنترل و یا هر دو شود. در صورتی که هارد سوخته باشد تمامی اطلاعات شما از بین می رود و قابل بازیابی هم نیست. زمانی که هارد آسیب می بیند دلایل مختلفی را می توان برای آن در نظر گرفت که برخی از آن ها در همه ی گوشی ها یکسان هستند. در صورت استفاده ی درست و رعایت یک سری نکات می توانید از خرابی این قطعه جلوگیری کنید.

دلایل خرابی هارد گوشی

شایع ترین موردی که موجب سوختن هارد گوشی می شود، انجام بازی های گرافیکی سنگین، آب خوردگی و ضربه خوردگی است. همچنین استفاده از شارژر های غیر استاندارد نیز بی تاثیر نیست، این شارژرها دارای آمپر مناسبی نیستند و کیفیت ساخت آن ها بسیار پایین تر از شارژر اصلی است. استفاده از شارژر های غیر استاندارد موجب آسیب دیدگی باتری گوشی نیز می شود و در نتیجه هزینه هایی بیشتری از خرید یک شارژر اصل دارد. همه ی گوشی ها برای شارژ شدن باتری از یک آمپر خاص استفاده می کنند که فقط مختص همان گوشی است و در صورت استفاده از شارژ غیر استاندارد علاوه بر هارد باتری هم آسیب می بیند. به یاد داشته باشید هیچگاه، زمانی که باتری گوشی در حال شارژ است اقدام به ریست فکتوری گوشی نکنید زیرا موجب سوختن هارد می شود.

علائم خرابی هارد گوشی

آسیب دیدگی هارد با علائمی نشان داده می شود که برای کاربر قابل نمایش است. در صورت مواجه با هر کدام از این موارد گوشی خود را برای بررسی و تعمیر به تعمیرکاری ماهر بسپارید. در مواقعی و بسته به میزان آسیب وارد شده به هارد، امکان تعمیر وجود دارد و شما می توانید با پرداخت هزینه ی کمتری گوشی خود را تعمیر کنید. لازم به ذکر است هیچگاه با استفاده از کلیپ های آموزشی که در اینترنت موجود است اقدام به تعمیر هارد نکنید. زیرا شما اطلاعات کافی نرم افزاری و سخت افزاری گوشی را ندارید و موجب وارد کردن آسیب بیشتر به گوشی می شوید.

تعمیر هارد گوشی

هارد، توسط شرکت های مختلفی مانند سامسونگ، توشیبا، سن دیسک، سامسونگ و SK hynix ساخته می شوند. در بین این شرکت های سازنده، فقط فریمورهای سامسونگ جدا و قابل دسترسی هستند. تعمیرکار می تواند در صورت بد سکتور شدن حافظه، عملیات نرم افزاری را روی آن اجرا کند. بقیه ی شرکت ها فریمور حافظه ی خود را در اختیار ساپورترهای باکس قرار نمی دهند. باکس های پروگرم هارد را Easy JTAG، ATF، Medusa PRO و … تشکیل می دهند که در میان آن ها فقط باکس Easy JTAG کارآمد می باشد. هارد ها توسط آداپتور ها به باکس شناخته می شوند و توسط نرم افزار آن باکس می توان عملیات را روی آن انجام داد که شامل پروگرم و … می باشد. تعمیر هارد گوشی هوشمند، بسیار نخصصی و حساس است و نیازمند دانش تخصصی و تجربه می باشد که بتواند مشکل را تشخیص داده و تعمیر را انجام دهد.

سوال های متداول:

می توان هارد گوشی را ارتقا داد؟

eMMC به مادر برد اصلی دستگاه چسبیده است و امکان ارتقاء آن وجود ندارد.

تست سالم بودن هارد گوشی

برای اینکه مطمئن شوید هارد گوشی شما سالم است، می توانید گوشی را با استفاده از کابل به کامپیوتر شخصی خود متصل کنید. اگر توانستید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید یعنی هارد سالم است و شما می توانید به کار خود با گوشی ادامه دهید. در غیر این صورت گوشی را برای عیب یابی به مرکزی معتبر بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − دو =