نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا گوشی به اینترنت وصل نمی­شود؟

امروزه اینترنت به عنوان جزء جدانشدنی زندگی افراد و به یکی از مهم ترین بخش های زندگی آن ها تبدیل شده است تا جایی که بسیاری از کاربران از گوشی های هوشمند خود جهت اتصال به اینترنت و دسترسی به اطلاعات استفاده میکنند با این وجود برخی اوقات به دلایل مختلف گوشی به اینترنت متصل نمیشود در این مقاله مشکل عدم اتصال به اینترنت در گوشی های هوشمند و راه های رفع آن ارائه میشود.

دلایل عدم اتصال گوشی به اینترنت

گاهی اوقات گوشی های هوشمند به دلایل مختلف به اینترنت متصل نمیشوند در ادامه متداول­ترین دلایل این مشکل بررسی خواهد شد.

یکی از دلایل عمده بروز مشکل مذکور تنظیمات اشتباه شبکه همچنین ورود اطلاعات (رمز عبور، کاربری و…) غلط است شاید برایتان جالب باشد امواج وای فای (اینترنت) در خط مستقیم حرکت کرده لذا اگر مکان شما دور از مودم یا بین دیوارهای مجزا باشد، در اتصال اینترنت مشکلاتی به وجود می آید.

مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای میتواند دلایل سخت افزاری یا نرم افزاری داشته باشد در بخش بعدی تکنیک های رفع این مشکل بیان خواهد شد.

راه های رفع مشکل عدم اتصال گوشی به اینترنت

بررسی تنظیمات wifi

گاهی اوقات هنگام کار با وای فای تلفن همراه اتصال به طور مداوم قطع و وصل شده یا ارتباط اصلا برقرار نمیشود که راه رفع آن قطع و وصل کردن wifi تلفن همراه است.

روش غیر فعالسازی وای فای گوشی

برای غیر فعال کردن wifi در گوشی های اندروید ابتدا به بخش نوتیفیکیشن (اعلان) گوشی رفته و آیکون وای فای را جستجو نموده سپس آن را به مدت 5 ثانیه نگه داشته و رها کنید به این ترتیب اتصال برای مدت کوتاهی قطع و وصل میشود. این روش ساده تقریبا در تمام گوشی های اندرویدی کاربرد داشته و اغلب مشکل عدم اتصال به اینترنت را بر طرف میکند.

فعالسازی تنظیمات حالت پرواز (Airplane Mode)

یکی دیگر از روش های موثر در رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت قرارگیری تلفن همراه در حالت هواپیما یا Airplane Mode است به همین منظور میتوان با استفاده از بخش اعلان (نوتیفیکیشن) منوی Airplane Mode را فعال کرده یا با نگه داشتن دکمه پاور گوشی حالت هواپیما را فعال نمایید.

خاموش کردن بلوتوث

روشن بودن بلوتوث میتواند یکی از عوامل عدم اتصال گوشی به اینترنت باشد به همین پیشنهاد میکنیم قبل هرچیز تنظیمات بلوتوث دستگاه خود را خاموش کنید.

غیر فعال کردن حالت مصرف انرژی

برخی کاربران برای کاهش مصرف باتری حالت Power Saving را فعال کرده که این کار باعث قطع اتصال وای فای میشود در این شرایط بهتر است تنظیمات مصرف انرژی (Power Saving) را برای مدتی غیر فعال کنید.

حذف شبکه wifi

یکی از روش های رفع مشکل اینترنت در گوشی حذف تمام شبکه های موجود است برای انجام این کار قبل هر چیز باید اطلاعاتی مانند نام و پیورد شبکه مورد نظر را داشته سپس مراحل زیر را گام به گام انجام دهید.

  • ابتدا با استفاده از منوی تنظیمات تلفن همراه خود وارد بخش ارتباطات یا Connection شده سپس روی گزینه ی wifi ضربه بزنید.
  • بعد انجام مراحل بالا منویی ظاهر شده که در آن تمام شبکه های در دسترس مشاهده میگردد.
  • برای حذف شبکه مورد نظر آن را لمس کرده سپس گزینه ی forget را انتخاب نمایید.

حال به راحتی میتوان شبکه جدید را به لیست اضافه کرده و به آن متصل شد.

ارزیابی اطلاعات شبکه

یکی از موارد مهم در شبکه پسورد است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده زیرا از دسترسی غیر قانونی به شبکه جلوگیری میکند. به همین دلیل در صورت وارد کردن پسورد اشتباه اتصال به اینترنت غیر ممکن خواهد بود برای جلوگیری از بروز این مشکل حتما بعد وارد کردن رمز وای فای آن را مجدد بررسی کرده و از غیر فعال بودن دکمه Caps Lock مطمئن شوید.

گاهی اوقات چندین شبکه با نام های مشترک در لیست وای فای مشاهده میکنید به همین منظور قبل اتصال حتما از صحت شبکه مورد نظر خود مطمئن شوید.

ریستارت کردن گوشی

برای restart کردن گوشی دکمه ی پاور تلفن همراه خود را برای مدتی نگه داشته و گزینه ی  restart را فعال نمایید.

آپدیت کردن سیستم عامل

برای بهبود عملکرد گوشی های هوشمند بهتر است سیستم عامل آن را هر چند وقت یکبار بروز کنید به همین منظور ابتدا با مراجعه به بخش About Device تنظیمات گزینه ی Check for Updates یا Download Updates manually را انتخاب نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یازده =