نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه های رفع مشکل از کار افتادن دکمه های گوشی

از کار افتادن دکمه های گوشی امروزه به یکی از نگرانی های تمام عیار کاربران تبدیل شده به عبارت بهتر دکمه هایی نظیر پاور و تعیین صدا روزانه صدها بار فشرده میشوند به همین دلیل بیشتر در معرض خرابی و از کار افتادگی قرار میگیرند در این مقاله قصد داریم شما را با ترفندهایی برای رفع این مشکل آشنا کرده تا قبل سپردن گوشی هوشمند خود به تعمیرگاه بتوانید مشکل مذکور را عیب یابی کرده و آن را تا حدی رفع نمایید.

روش های تست از کار افتادن دکمه های گوشی

ریستارت کردن تلفن همراه

ممکن است از کار افتادن دکمه های گوشی به خصوص دکمه پاور به دلیل مشکلات نرم افزاری باشد از این رو مشکل مذکور اغلب با ریستارت کردن دستگاه برطرف میشود.

استفاده از اپلیکیشن های تشخیص خرابی دکمه ها

نرم افزار Android Accessibility Suite

گاهی اوقات به هر دلایل مختلف دکمه روشن/ خاموش گوشی از کار می افتد در این شرایط با استفاده از نرم افزارهای مختلف از جمله Android Accessibility Suite میتوان از طریق تنظیمات به بخش های مختلف دسترسی پیدا کرده و تلفن همراه خود را ریبوت نمایید با این کار مشکل به موجود آمده هم از بین خواهد رفت.

اپلیکیشن testM

یکی دیگر از نرم افزارهای تشخیص خرابی دکمه های گوشی برنامه

 TestM است که میتوان آن را از طریق گوگل پلی استور دانلود و نصب نمود سپس با انتخاب گزینه ی Hardware Buttons میتوان تشخیص داد مشکل به وجود آمده به سخت افزار گوشی ربط دارد یا نه؟

استفاده از برنامه Assistive Volume Button

برنامه ی فوق برای افرادی که قصد دسترسی کامل به بخش های مختلف گوشی خود را دارند گزینه ی مناسبی به شمار رفته و با ایجاد دو دکمه ی شناور کنار دکمه تعیین صدا (ولوم) به شخصی سازی اجزای سخت افزاری تلفن همراه کمک میکند.

برای دانلود رایگان این نرم افزار “اینجا” کلیک کنید.

فعالسازی حالت ایمن

شاید مشکل به وجود آمده در اثر اجرای برنامه اضافی باشد در این حالت میتوان با فعالسازی قسمت Safe Mode (حالت ایمن) گوشی خود را ریستارت کرده و برنامه های اضافی را از حافظه آن پاک کرد. برای این کار دکمه پاور (روشن/ خاموش) دستگاه را به مدت 5 ثانیه نگه داشته تا وارد بخش Safe Mode شوید.

تمیز کردن مداوم دکمه ها

دکمه های گوشی نظیر پاور و ولوم (تعیین صدا) نقش اساسی در روشن/ خاموش کردن گوشی داشته و همواره در معرض مستقیم گرد و غبار قرار دارند از این رو بهتر است هر چند وقت یکبار اطراف آن ها را با یک مسواک آغشته به الکل تمیز کنید به این ترتیب از خراب شدن آن جلوگیری میشود.

 خشک کردن داخل گوشی

گاهی اوقات گوشی به دلایل مختلف در آب افتاده یا هنگام تمیز کردن قطعات مایعاتی داخل آن نفوذ کرده اند در این شرایط هرگز از دکمه های آن استفاده نکرده و ابتدا با وسایل مکنده نظیر جاروبرقی اجزای داخلی آن را خشک کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره روش های خشک کردن گوشی به مقاله ی ” همه چیز درباره آبخوردگی گوشی” مراجعه کنید.

برخی از اپلیکیشن ها به کاربر این امکان را داده تا بدون لمس دکمه های مختلف گوشی به صورت دیجیتال دستور مورد نظر را انجام دهد برای آشنایی با این برنامه ها به “بخش اپلیکیشن” سایت مراجعه نمایید.

نکته آخر اینکه اگر با انجام مراحل بالا مشکل از کار افتادن دکمه ها رفع نشد، به نمایندگی مجاز شرکت سازنده گوشی هوشمند خود مراجعه کرده یا با متخصصین تعمیر و نگهداری موبایل تماس بگیرید.

کارشناسان ما منتظر پاسخگویی به سوالات شما در زمینه تعمیر انواع گوشی هستند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + نه =