نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانه های ویروسی شدن گوشی

امروزه میزان استفاده از گوشی های هوشمند افزایش یافته و میتوان ادعا کرد در هر خانواده حداقل یک نفر با این ابزار هوشمند سر و کار دارد. ویروسی شدن یکی از مشکلات رایج نرم افزاری گوشی های هوشمند محسوب شده و صدمات بیشماری به دستگاه شما وارد میکند.

برای جلوگیری از ورود ویروس ها و بدافزارهای مخرب به اسمارت فون خود ابتدا باید با عملکرد آن ها آَشنا شده تا به محض اطلاع از وجود آن ها، نسبت به پاکسازی دستگاه خود سریعا اقدام کنید.

ویروس چیست؟

ویروس ها یا بدافزارها یکسری برنامه مخرب برای آسیب زدن به گوشی های هوشمند هستند.

اگر گوشی اندروید شما عملکرد درستی نداشته یا حالت های عجیب و غریب در آن مشاهده میکنید، بهتر است این مقاله را از دست نداده تا با راه های تشخیص و پاکسازی گوشی هوشمند خود آَشنا شوید.

علائم ویروسی شدن گوشی

ویروس ها انواع مختلفی داشته و از طریق ایمیل، پیامک، بلوتوث یا برنامه های آلوده وارد دستگاه شما شده و به تدریج عملکرد تک تک بخش های اسمارت فون را تحت تاثیر قرار میدهند.

ظاهر شدن آگهی های تبلیغاتی

گاهی اوقات ناگهان با حجم زیادی از آگهی های تبلیغاتی روی صفحه نمایش گوشی خود مواجه شده که اغلب با سرعت زیادی منتشر میشوند. در این شرایط میتوان گفت دستگاه شما ویروسی شده که دلیل آن میتواند نصب یک برنامه یا اپلیکیشن آلوده باشد.

نکته مهم: هنگام مشاهده آگهی های پاپ آپ (ویروسی) هرگز روی آن ها کلیک نکنید.

مصرف اینترنت دیتا افزایش می یابد

متاسفانه بیشتر بدافزارها و ویروس های سیستم عامل اندروید برای نمایش یا ارسال برنامه های تبلیغاتی ای اصطلاحا پاپ آپ حجم زیادی از اینترنت دیتای شما را مصرف کرده، در نتیجه مصرف اینترنت دیتای موبایل شما افزایش می یابد. پس یکی از نشانه های ویروسی شدن دستگاه شما افزایش مصرف اینترنت دیتا است.

افزایش ناگهانی قبض موبایل

اپلیکیشن های مخرب و ویروسی میتوانند به صورت نامحسوس اقدام به برقراری تماس یا ارسال پیامک کرده و هزینه های تلفن همراه شما را افزایش دهند.

کاهش طول عمر باتری

بدافزارها برای انجام فعالیت خود علاوه بر مصرف اینترنت دیتا، میزان زیادی شارژ مصرف کرده که همین عامل باعث کاهش طول عمر باتری میشود.

ظاهر شدن پیامک های مشکوک

برخی ویروس ها به صورت نامحسوس وارد لیست مخاطبین و پیامک های گوشی شده تا از این طریق تکثیر و دستگاه های بیشتری را آلوده نمایند پیام های آلوده معمولا شامل یک لینک بوده که در صورت کلیک کردن، کل دستگاه آلوده میگردد.

افت عملکرد گوشی

هنگامی که دستگاه شما به یک ویروس یا بدافزار مخرب آلوده میشود، آن ویروس با استفاده از منابع و پردازنده های گوشی دستورات خود را انجام داده در نتیجه دمای گوشی به طرز چشمگیری بالا رفته حتی بعضی اوقات داغ میکند.

راه های پاکسازی گوشی چیست؟

قبل هر چیز باید بدانید برنامه های تبلیغاتی (پاپ آپ) هایی که روی صفحه نمایش گوشیتان ظاهر میشوند را به هیچ عنوان باز نکرده و برای پاکسازی دستگاه خود آخرین نرم افزار نصب شده روی تلفن همراهتان را به طور کامل حذف کنید.

پیشنهاد ما این است که قبل انتخاب گزینه لغو نصب (uninstall) ابتدا گزینه های Clear Cache (پک کردن کش )و Clear Data (پاک کردن دیتا) را انتخاب کنید تا بعد حذف برنامه آلوده هیچ اثری از آن روی دستگاه شما باقی نماند.

برای کاهش مصرف اینترنت دیتا وارد منوی تنظیمات دستگاه شده، از طریق منوی دیتا برنامه ای که بیشترین میزان استفاده از اینترنت را دارد پیدا کرده و آن را سریعا از گوشی خود پاک کنید همچنین در صورت مشاهده پیامک های مشکوک حتما با اپراتور خود تماس گرفته و برای حذف این پیامک ها راهنمایی بگیرید.

اگر با کاهش شدید میزان باتری خود مواجه شده اما دلیل آن را نمیدانید، بهتر است با استفاده از تنظیمات دستگاه وارد منوی باتری (Battery) شده و برنامه هایی که میزان استفاده مشکوک دارند از گوشی خود پاک نمایید.

برای حل مشکل بالا رفتن دمای گوشی، یک آنتی ویروس قابل اطمینان و سازگار با دستگاه خود روی آن نصب نمایید.

نکته آخر اینکه سیستم عامل های اندروید و ios میتوانند مورد حملات انواع ویروس، بدافزار یا تروجان قرار گرفته و آلوده شوند در این شرایط بهترین راه تشخیص به موقع و پاکسازی آن هاست.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 1 =