نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با قطعات گوشی هوشمند

ظهور فناوری های جدید تاثیر زیادی بر ابعاد مختلف زندگی افراد گذاشته، تا جایی که امروزه گوشی های هوشمند نقش غیر قابل تصوری در زندگی روزمره ما دارند.

تلفن های همراه هوشمند یا همان اسمارت فون گجت هایی با قابلیت های فراوان مثل امکان اتصال به اینترنت، تماشای فیلم و ویدئو  بوده همچنین توانایی انجام محاسبات سنگین را داشته که نسبت به مدل های قدیمی یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

مهم ترین خصوصیت نسل جدید تلفن های همراه امکان نصب برنامه های پیشرفته و قدرت پردازش گرافیکی دارند همچنین ارتقای آنها تنها توسط سازندگان صورت می گیرد. این ابزار های دیجیتال امروزه در انواع مختلفی به بازار عرضه شده، اما هدف تمام آن ها رفع نیاز کاربران است. در ادامه نگاهی به اجزا و قطعات کاربردی یک گوشی هوشمند خواهیم داشت.

پلتفرم چیست؟

تفاوت اصلی گوشی های هوشمند با مدل های کلاسیک در قدرت پردازش اطلاعات آن هاست که پلتفرم این ابزار را برای آن ها ایجاد کرده و شامل قطعات سخت افزاری و نرم افزاری زیادی است. تمام تلفن های همراه بسته به نوع طراحی و شرکت سازنده ی خود از یک پلتفرم واحد پشتیبانی می کنند.

رایج ترین پلتفرم های به کاررفته در گوشی های هوشمند اندروید (android) و ویندوز (windows) است که توسط شرکت های گوگل و مایکروسافت به صورت open source (متن باز) طراحی و تولید شده است.

اتصالات تلفن های همراه هوشمند

گجت های امروزی از انواع اتصالات تشکیل شده که مهم ترین آن ها عبارتند از: شبکه های موبایلی، اتصالات بلوتوثی، وای فای و مادون قرمز. البته تمام این پروتکل ها برای استفاده نیاز به قطعات سخت افزاری قدرتمند مثل مودم و سایر تراشه های کمکی دارند.

نشانه های الکترونیک چیست؟

علائم مورد کاربرد در مدارهای الکتریکی موبایل که بیشتر برای تعمیر این قطعات استفاده می شوند.

تفاوت طرح قطعات و نقشه مدارها چیست؟

برای تعمیر مدارهای الکترونیکی ابتدا باید با طرح قطعات آشنا شده، لازم است نقشه خوانی بلد باشید.

آشنایی با قطعات گوشی های هوشمند

قاب جلوی تلفن همراه

این بخش از یک بدنه ی اصلی، تلق و صفحه شماره گیر (در گوشی های قدیمی) و کیبورد(در گوشی های جدید) تشکیل شده است.

قاب پشت گوشی

معمولا شماره سریال 15 رقمی (IMEI) در این قسمت قرار داشته، با استفاده از این شماره، می توانید سریال اصلی ذخیره شده در برد اصلی (مادر برد) را به دست آورید.

روی قاب پشت گوشی قطعاتی مانند: باتری، ویبراتور، آنتن مخفی، میکروفون و UIF قرار می گیرد.

معرفی قطعات الکترونیک گوشی موبایل

خازن

وظیفه ی ذخیره ولتاژ را به عهده داشته، در انواع مختلفی تولید می شود. کاربرد اصلی آن در دوربین گوشی های هوشمند برای ذخیره سازی ولتاژ مورد نیاز است.

مقاومت

این قطعه معمولا ولتاژ مورد نظر را کاهش می دهد. معمولا در گوشی های هوشمند از مقاومت NTC استفاده شده که نسبت به عوامل فیزیکی حساس بوده و نوعی مقاومت حرارتی به شمار می آید.

ترانزیستور

مهمترین قطعه به کار رفته در مدار الکتریکی اسمارت فون بوده که وظیفه ی قطع و وصل سیگنال های دیجیتال را بر عهده داشته، کاربرد اصلی آن تقویت کردن مدار الکتریکی است.

دیود

یک قطعه الکترونیکی که دو سر داشته و جریان الکتریکی را در یک جهت عبور می دهد از طرفی نقش محافظت و نگهداری از مدارهای الکتریکی را برعهده دارد.

القاگر (سیم پیچ)

القاگر یا سلف به عنوان یک قطعه خنثی جریان الکتریکی میدان مغناطیسی را هنگام عبور جریان ذخیره می کند و بیشتر در مدارهای فرکانسی کاربرد دارد.

IC(آی سی)

یک مدار الکترونیکی که روی قطعه ی سیلیکونی کوچک نصب شده است و دسترسی به تمام مدارهای تلفن همراه را برای تعمیرکاران ممکن می سازد. آی سی ها قطعات پرکاربردی بوده و در اکثر مدارها قابل استفاده هستند.

انواع آی سی

IC بلوتوث

وظیفه ی دریافت و انتقال امواج بلوتوث را بر عهده دارد.

آی سی شارژ

هنگام اتصال شارژر به تلفن همراه، شارژ کردن باتری به عهده این قطعه است.

آی سی پاور (تغذیه)

ولتاژ لازم برای بخش های مختلف دستگاه را تامین می کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 10 =