نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شیائومی در میان 5 برند برتر گوشی های هوشمند در ایران قرار دارد و گوشی های هوشمند را با هر قیمتی عرضه می کند. این دستگاه‌ها ارزش زیادی برای پول ارائه می‌کنند و قرار است میلیون‌ها واحد از هر نوع به فروش برسد. با تعداد زیادی گوشی هوشمند در بازار و میلیون ها کاربر فعال، این تلفن های هوشمند تمایل دارند برخی از مشکلات/مشکلات رایج را نشان دهند. این مشکلات می تواند برای سیستم عامل اندروید عمومی باشد یا ممکن است به دلیل برخی از اشکالات در MIUI باشد. برخی از مشکلات رایجی که کاربران شیائومی با آن مواجه هستند عبارتند از:

راه حل رفع معایب اصلی گوشی شیائومی

مشکلات GPS، گرمای بیش از حد، عمر باتری ضعیف، عملکرد ضعیف، مشکلات اتصال به شبکه و موارد دیگر. در این مقاله قصد داریم در مورد چند راه حل ساده صحبت کنیم که می توانید به سرعت از آنها استفاده کنید. بنابراین، بیایید دریابیم که رایج ترین مشکلات تلفن های هوشمند شیائومی چیست و چگونه آنها را برطرف کنیم.

راه حل 1: رفع مشکل GPS در گوشی های هوشمند شیائومی

برخی از کاربران شیائومی گفته اند که در گوشی های هوشمند خود با مشکلات GPS مواجه هستند. این بدان معناست که وقتی از یک سرویس نقشه آنلاین مانند Google Maps استفاده می کنید، دستگاه مکان صحیح را نشان نمی دهد. تلفن شما با سرویس نقشه وصل نمی شود و GPS مکان فعلی را بارگیری نمی کند. این مشکل رایج است و با اقدامات ذکر شده در زیر قابل حل است.

اولین قدم برای عیب یابی هر مشکلی، به روز نگه داشتن MIUI است و می توانید به سادگی از این مشکل عبور کنید. در صورتی که با این کار مشکل حل نشد، می‌توانید برخی از مراحل دیگر فهرست شده در زیر را نیز امتحان کنید.

  1. GPS خود را از نوار اعلان راه اندازی مجدد کنید. آن را به سمت پایین بکشید و ابتدا آن را خاموش کنید. سپس پس از چند ثانیه انتظار دوباره آن را روشن کنید.

  1. همچنین می توانید حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید تا تنظیمات اتصال و شبکه به روز شود. همچنین اکثر اوقات مشکلات GPS را برطرف می کند.

  1. گوشی خود را با استفاده از دکمه پاور ریستارت کنید و مشکل GPS برطرف شود
  2. گاهی اوقات پوشش اضافی تلفن شما می تواند دریافت سیگنال GPS را مختل کند، بنابراین با برداشتن آن ممکن است مشکل شما حل شود.
  3. برای حل مشکل GPS گوشی Redmi خود می توانید یک ریست کارخانه انجام دهید. اما مطمئن شوید که از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. به تنظیمات > پشتیبان گیری و بازنشانی > بازنشانی به تنظیمات کارخانه بروید تا بازنشانی به تنظیمات کارخانه انجام دهید.

راه حل 2: رفع مشکل گرمای بیش از حد در گوشی های هوشمند شیائومی

مشکل گرمای بیش از حد در گوشی‌های هوشمند اندرویدی چیز جدیدی نیست و از آنجایی که ما در اینجا به طور خاص در مورد گوشی‌های هوشمند شیائومی صحبت می‌کنیم، مشکلات در اینجا نیز بسیار رایج هستند. مشکل داغ شدن بیش از حد در گوشی‌های هوشمند قدیمی شیائومی مانند گوشی‌های هوشمند Redmi Note 5 Pro و Redmi Note 7 Pro که از پردازنده‌های قدیمی‌تر Snapdragon سری 600 استفاده می‌کردند و مستعد مشکلات داغ شدن بیش از حد بودند، آشکارتر است.

اگر بتوانید از موارد زیر جلوگیری کنید، می توانید وضعیت گرمای بیش از حد گوشی هوشمند شیائومی خود را برطرف کنید:

  • بیش از 40 دقیقه با تلفن همراه تماس نگیرید
  • یک بازی گرافیکی فشرده مانند موبایل PUBG را بیش از 20 تا 30 دقیقه به طور مداوم انجام ندهید، در این بین استراحت کنید و سپس دوباره شروع به بازی کنید.
  • از استفاده همزمان از چندین برنامه خودداری کنید، چندوظیفه ای را انجام ندهید زیرا گوشی را خیلی سریع گرم می کند
  • از تماشای مداوم ویدیو یا گوش دادن به موسیقی بیش از 40 دقیقه خودداری کنید
  • همچنین سعی کنید به طور مداوم با گوشی خود فیلم و عکس نگیرید. به خصوص در یک روز آفتابی گرم.

به خاطر سپردن تمام این نکات ممکن است ساده ترین کار نباشد، اما اگر از راهنمای زیر پیروی کنید، رفع مشکل گرمای بیش از حد یک راه ساده است.

  1. هر قاب یا پوشش گوشی هوشمند را بردارید، این کار می تواند از اتلاف گرما از پنل پشتی جلوگیری کند. اگر برچسب یا پوسته ای در قسمت پشتی نصب کرده اید، از شر آن نیز خلاص شوید.
  2. تمام برنامه های ناخواسته ای را که در حال حاضر استفاده نمی کنید ببندید
  3. تلفن را مرتباً از مسیر Settings > About phone > System Update به روز نگه دارید، که به شما در رفع مشکل گرمای بیش از حد کمک می کند.
  4. حذف ویجت ها و تصاویر پس زمینه زنده نیز می تواند مقداری از عمر باتری را ذخیره کند
  5. حالت باتری را از تنظیمات تغییر دهید -> گزینه های پیشرفته -> باتری -> حالت باتری -> حالت ذخیره باتری را روشن کنید تا خنک بماند.

راه حل 3: رفع مشکل تاخیر رابط کاربری در شیائومی

برخی از گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه شیائومی دارای مشکلات تاخیر در رابط کاربری هستند. مشکلات تاخیری شامل عملکرد کند و خراب شدن برنامه ها است. اما شما مجبور نیستید این مسائل را به صورت روزانه تحمل کنید زیرا راه حل های بسیار آسانی وجود دارد. از مراحل زیر می‌توانید راه‌حل‌هایی برای مشکلات تاخیر رابط کاربری در گوشی‌های شیائومی بیابید.

  1. دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. اما مطمئن شوید که قبل از بازنشانی به تنظیمات کارخانه، از تمام اطلاعات خود در یک دستگاه دیگر یا فضای ذخیره سازی ابری نسخه پشتیبان تهیه کنید. راه حل شماره 2 در بالا مربوط به رفع مشکل گرمای بیش از حد در گوشی های هوشمند شیائومی را در قسمت پست بررسی کنید.
  2. سعی کنید داده ها و فایل های رسانه ای غیر ضروری را از گوشی خود حذف کنید. برای نگهداری چیزهای مهم به جای حافظه داخلی از کارت SD استفاده کنید.
  3. کش ناخواسته را از برنامه ها پاک کنید یا از برنامه هایی مانند CCleaner برای حذف همه فایل های ناخواسته استفاده کنید.
  4. سرعت انیمیشن را کاهش دهید تا UI خود را سریعتر از قبل کنید
  • تنظیمات را باز کنید
  • شماره ساخت را جستجو کنید
  • بر روی اولین نتیجه کلیک کنید
  • به پایین اسکرول کنید و شماره ساخت گوشی خود را پیدا خواهید کرد
  • 7 بار به طور مداوم روی آن ضربه بزنید تا گزینه های Developer در گوشی شما باز شود
  • از گزینه Developer قسمت Drawing را پیدا کنید
  • اکنون خواهید دید که سه مقیاس انیمیشن شامل مدت زمان پنجره، انتقال و انیماتور وجود دارد.
  • به طور پیش فرض، آنها روی 1x تنظیم شده اند
  • برای تقویت رابط کاربری خود می توانید آنها را به .5x یا 0.25x تغییر دهید.

مقالات مرتبط:

بلاک شماره تماس گیرنده در گوشی‌

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هفت =