نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه از هنگ گوشی جلوگیری کنیم؟

همه کاربران تقریبا یکبار تجربه هنگ کردن گوشی خود را داشته اما دلایل آن را نمیدانند این روزها استفاده از گوشی های هوشمند بسیار افزایش یافته تا جایی که این محصولات به جزئی از زندگی افراد تبدیل شده و نقش زیادی در زندگی آن ها دارد. برای آشنایی با روش های جلوگیری از این مشکل ابتدا باید با مفهوم هنگ گوشی آشنا شوید.

هنگ گوشی چیست؟

گاهی اوقات گوشی های هوشمند به دلایل مختلف مثل استفاده بیش از حد از نرم افزارها، حجم بالای حافظه داخلی، تغییر تنظیمات موبایل و… ناگهان متوقف شده یا به اصطلاح هنگ میکند.

هنگ گوشی به چه دلایلی رخ میدهد؟

پر بودن حافظه داخلی

یکی از دلایل پر شدن حافظه داخلی وجود اطلاعات و فایل های اضافی است که به تدریج عملکرد cpu و باتری را مختل کرده و باعث هنگ گوشی میشود.

پایان طول عمر باتری

امروزه در طراحی و ساخت گوشی های هوشمند از باتری های لیتیوم یونی استفاه میشود که طول عمر مشخصی داشته و ظرفیت آن ها بعد مدتی (حدود 2 سال) تمام میشود در چنین مواقعی صفحه نمایش گوشی ناگهان متوقف شده و هیچ دستوری را اجرا نمیکند.

ورود ویروس و بدافزار به موبایل

ویروس و بدافزارهای اینترنتی از راه های مختلف وارد گوشی شده و عملکرد بخش های مختلف آن را مختل میکند برخی از ویروس ها به رم گوشی نفوذ کرده و به تدریج کارت حافظه (مموری کارت) را آلوده میکنند.

نصب برنامه های پر حجم

بسیاری از برنامه های موبایل به طور استاندارد طراحی نشده و هنگام نصب عملکرد cpu، کارت گرافیکی و دیگر اجزا را کند میکنند این اپلیکیشن ها به دلیل وجود باگ های مختلف قسمت های مختلفی را درگیر کرده و مصرف باتری را به طرز قابل توجهی افزایش میدهد.

راه های رفع مشکل هنگ گوشی

افزایش حجم حافظه داخلی

برای جلوگیری از هنگ گوشی لازم است داده های پنهان (کش) حذف شوند که این کار از روش زیر انجام میشود.

ابتدا وارد منوی cache در تنظیمات گوشی شده سپس گزینه ی clear cache را انتخاب نمایید به این ترتیب تمام اطلاعات ذخیره شده روی حافظه پنهان (کش) به طور کلی حذف شده و حافظه بیشتری در اختیار برنامه ها قرار میگیرد.

انتقال برنامه ها به sd card

معمولا نرم افزارها پس از نصب روی حافظه داخلی موبایل ذخیره شده که به تدریج باعث هنگ کردن گوشی میشود بنابراین بهتر است تنظیمات گوشی خود را به گونه ای قرار داده تا برنامه ها هنگام نصب روی sd card (حافظه خارجی) قرار بگیرند برای انجام این کار با استفاده از تنظیمات وارد منوی حافظه شده و گزینه ی SD Card Storage را فعال کنید.

برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی بهتر است تمام فایل های صوتی و تصویری خود مثل موسیقی و عکس را به حافظه خارجی (sd card) منتقل نمایید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

متاسفانه گاهی انجام روش های بالا مشکل هنگ گوشی را بر طرف نکرده در این شرایط کاربر مجبور به ریستارت کردن تلفن همراه خود میشود برای آشنایی با روش های ریستارت کردن تلفن همراه به مقاله ی ” آموزش ریست فکتوری در گوشی اندروید” مراجعه کنید.

نکته مهم: حتما قبل فعالسازی تنظیمات کارخانه از اطلاعات گوشی بک آپ (نسخه پشتیبان) تهیه کنید. (مقاله ی ” چگونه از اطلاعات خود بک آپ تهیه کنیم؟”)

استفاده از حافظه ابری

برای جلوگیری از هنگ گوشی بهتر است تنها فایل هایی که هر روز با آن ها سر و کار دارید را در کارت حافظه ذخیره نموده و سایر اطلاعات گوشی را در حافظه ابری قرار دهید.

تغییر تنظیمات گوگل پلی استور

نرم افزار گوگل پلی استور به طور خودکار تمام نرم افزارهای نصب شده روی تلفن همراه را به روز کرده که حافظه و توان پردازش اطلاعات را کاهش داده و به تدریج باعث هنگ کردن گوشی میشود برای جلوگیری از این مشکل با مراجعه به تنظیمات گوگل پلی استور گزینه ی Do Not Auto Update را فعال کرده تا عملکرد گوشی بهبود یابد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با مفهوم هنگ کردن در گوشی های هوشمند آشنا کرده و راه های رفع آن را بیان کردیم شما میتوانید از طریق لینک زیر نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «هنگ کردن گوشی»

  1. گوشی شیاومی mi5 دارم در حین کار با گوشی هنگ می‌کنه و دوباره ریستارت میزنم به مدت کار می‌کنه دوباره هنگ می‌کنه ، تنظیمات کارخانه هم کردم مشکل حل نشده لطفاً راهنمایی بفرمایید
    مرسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + شانزده =