نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کاربرد حافظه رم در گوشی هوشمند

طراحان و تولید کنندگان اسمارت فون (گوشی های هوشمند) همواره در حال ارتقای کیفیت و قابلیت محصولات خود هستند تا جایی که رقابت میان شرکت های تجاری در حوزه تولید این گجت های هوشمند روز به روز داغ تر می شود.

گوشی های هوشمند یکی از کاربردی ترین ساخته های دست بشر بوده که بسیاری از نیازهای آن ها را بر طرف کرده و به جز تغییر ناپذیر زندگی افراد تبدیل شده است. اصلی ترین کاربرد این ابزار هوشمند برقراری ارتباط میان افراد و دسترسی آسان به فایل های صوتی/ تصوری است که امروزه به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد شناخته می شود.

یکی از ویژگی های مهم اسمارت فون، حافظه ی داخلی (RAM) است که در ادامه نکاتی درباره ی آن بیان خواهد شد.

RAM (رم) چیست؟

حافظه داخلی دستگاه است و بیشتر برای برنامه های نصب شده روی گوشی به کار می رود تمام فایل ها و برنامه های نصبی توسط حافظه داخلی (RAM) محافظت شده و کاربر اجازه دسترسی به نسخه اصلی آن ها را ندارد.

جالب است بدانید اطلاعات ذخیره شده در حافظه رم توسط سایر برنامه ها غیر قابل دسترس خواهند بود به همین خاطر هنگام نصب برنامه پیغامی ظاهر شده که اجازه دسترسی یا عدم دسترسی به پوشه ها و اطلاعات مختلف را از کاربر می خواهد.

میزان حافظه داخلی در گوشی های هوشمند چقدر است؟

تولید کنندگان اسمارت فون همواره در حال بروز رسانی میزان حافظه داخلی آن ها بوده اما سوال اصلی این است  که چه میزان RAM نیاز کاربران را رفع می کند؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانید تمام محصولات دیجیتالی به حافظه داخلی و خارجی نیاز داشته، برای مثال یک لپ تاپ با 4 گیگابایت حافظه داخلی می تواند به راحتی سیستم عامل ویندوز 10 را اجرا کرده یا مک بوک های 8 گیگابایتی می توانند نرم افزارهای سنگین مثل فتوشاپ را اجرا کنند.

نحوه عملکرد حافظه رم در گوشی هوشمند چگونه است؟

هنگام اجرای برنامه جدید در سیستم عامل های اندروید، هسته لینوکس فرایند جدیدی را آغاز کرده که اطلاعات و منابع مورد نیاز برای پردازش در حافظه داخلی را مدیریت می کند این اطلاعات شامل زمان مورد نیاز برای پردازش داده ها، حافظه فیزیکی و… هستند.

هرچه منابع بیشتری در اختیار هسته یا کرنل قرار گیرد، فرایند پردازش با سرعت بیشتری انجام خواهد شد همچنین اگر پردازنده در حال انجام چند فرایند به طور همزمان باشد، فرایند جدید با سرعت کمتری اجرا خواهد شد.

هر برنامه به چه میزان حافظه رم نیاز دارد؟

بدترین حالت ممکن این است که در هر بار حرکت بین برنامه ها، اطلاعات قبلی کاملا پاک شده تا حافظه لازم برای انجام فعالیت سایر اپلیکیشن های جدید ایجاد شود بنابراین

عبارت  a server low memory condition به معنای شرایط حاد کمبود حافظه بوده که در آن بنا به شرایط برنامه خاصی حذف می شود.

به طور کلی برنامه هایی نظیر یوتیوب، واتساپ و بازی هایی مثل candy crush  و crossy road 130-140 مگا بایت از حافظه داخلی را اشغال کرده، برنامه هایی که حجم زیادی از تصاویر را شامل می­شوند چیزی حدود 700 مگابایت حجم را درگیر خواهند کرد.

دسته بعدی مرورگر های کاربردی مثل گوگل کروم و بازی های حجیم است که بیش از 700 مگابایت از حافظه داخلی (ram) را در بر می گیرند.

باید بدانید حجم استفاده از برنامه های گوشی هوشمند رابطه مستقیمی با میزان حافظه داخلی آن ها دارد به طور مثال اگر به طور همزمان در حال استفاده از دو برنامه اینستاگرام و candy crush هستید، به راحتی یک گیگابایت از حافظه گوشی هوشمند شما درگیر خواهد شد.

آشنایی با حافظه داخلی برخی گوشی های هوشمند

رم بخشی از مادر برد (برد اصلی) تلفن های همراه محسوب شده بنابراین امکان بروز رسانی در آن وجود نخواهد داشت به طور کلی هر گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید با حجم ثابتی از حافظه داخلی (ram) تولید و به بازار عرضه میشود.

تفاوت حافظه رم و رم در دسترس

هردو حافظه ی داخلی اسمارت فون هستند با این تفاوت که رم در دسترس مقداری از حافظه رم گوشی هوشمند بوده که بدون نیاز به فرایند مبادله سازی در دسترس کاربر قرار می گیرد.

در آخر باید عنوان کرد که در آینده حتما محصولاتی با رم بیش از 8 گیگابایت تولید و وارد بازار خواهند شد اما این ویژگی همیشه مورد نیاز کاربران نخواهد بود امید است تولید کنندگان گوشی های هوشمند علاوه بر حافظه های دستگاه، توجه خود را به ارتقای کیفیت سایر اجزای این گجت های کاربردی معطوف نمایند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 10 =