نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با کاربرد پروکسی در موبایل

امروزه اکثر افراد برای استفاده از خدمات تحریم شده از ابزارهایی نظیر نرم افزارهای فیلتر شکن استفاده میکنند پروکسی و وی پی ان دو نمونه از اپلیکیشن های کاربردی برای شکستن تحریم ها و تغییر موقعیت جغرافیایی بوده که از اغلب توسط کاربران نصب و مورد استفاده قرار میگیرد در این مقاله ابتدا با نحوه عملکرد پروکسی ها آشنا شده سپس مزایا و معایب نصب آن ها را بیان خواهیم کرد همراه ما باشید.

پروکسی چیست؟

پروکسی نوعی سرور میانجی است که به عنوان واسطه بین کاربر و اینترنت عمل کرده و قابلیت های فراوانی از قبیل افزایش امنیت و حریم خصوصی را در اختیار کاربران قرار میدهد وظیفه اصلی پروکسی ها انتقال داده از وب سایت مورد نظر به گوشی شماست.

نحوه عملکرد پروکسی در موبایل

تمام دستگاه ها برای اتصال به اینترنت باید آدرس آی پی (IP adress) مخصوصی داشته باشند آی پی آدرس در واقع همان آدرس محل سکونت شما در اینترنت است همانطور که برای ارسال یا دریافت یک نامه ملزم به نوشتن آدرس دقیق محل سکونت خود هستید، برای دریافت صحیح اطلاعات در اینترنت هم به ip نیاز دارید.

هنگامیکه از طریق تلفن همراه خود برای دسترسی به سایت مورد نظرتان درخواست میدهید این درخواست ابتدا به سرور پروکسی منتقل شده سپس از طریق پروکسی به سایت مورد نظر ارسال میشود.

پس از بررسی های لازم سایت پاسخ درخواست شما را به سرور پروکسی ارسال کرده و صفحه مورد نظر برای شما ارسال میشود به این ترتیب شما اجازه دسترسی به سایت مورد نظرتان را خواهید داشت.

Proxy توانایی تغییر اطلاعات را داشته تا از این طریق سرور وب نتواند مکان شما را شناسایی کند.

کاربرد Proxy

عملکرد شبکه و ایمنی داده ها را بهبود بخشیده و سرعت پردازش اطلاعات و درخواست های کاربران را به طرز چشمگیری افزایش میدهد proxy برای افزایش سرعت از داده های پنهان (کش) استفاده کرده و از اطلاعات شما در برابر ویروس و بدافزارهای مجازی محافظت میکند.

یکی از کاربردهای مهم سرور پروکسی ایجاد محیطی امن برای کاربران وب و شبکه است.

انواع Proxy سرور

پروکسی سرور انواع مختلفی دارد لذا قبل هر چیز سرور مدنظرتان را به طور کامل شناسایی کرده سپس پروکسی سازگار با آن را انتخاب و خریداری کنید.

transparent proxy (پروکسی شفاف)

وظیفه ی اصلی این پروکسی شناساندن ip کاربر به سرور و جابجایی اطلاعات است. پروکسی شفاف اغلب در کتابخانه ها، مدارس، ادارات و شرکت ها برای مسدود کردن محتوا به کار رفته و نصب و راه اندازی آن راحت است.

پروکسی ناشناس (anonymous proxy)

anonymous proxy خود را به عنوان پروکسی به سرور معرفی کرده اما آدرس آی پی کاربر را نشان نمیدهد این ویژگی باعث افشا نشدن هویت واقعی کاربران و یکی از مزیت های این سرور است. این proxy اجازه ارسال آگهی های تبلیغاتی و شناسایی مکان و موقعیت جغرافیایی را به وب سایت مورد نظر نمیدهد.

distorting proxy

پروکسی منحرف کننده یا distorting proxy ابتدا خود را به سرور مورد نظر معرفی کرده سپس ip اشتباه به آن میدهد به این شکل کاربر توانایی دور زدن محدودیت ها را دارد.

برخی از سرورهای پروکسی آدرس آی پی ارائه شده را به طور دوره ای تغییر داده تا ردیابی ترافیک اینترنت غیر ممکن شود. این سرورها یکی از امن ترین و محرمانه ترین روش ها برای گشت و گذار اینترنتی محسوب میشوند. شبکه تور (TOR) یکی از متداول ترین سرورهای پروکسی با قابلیت ناشناس ماندن بالا هستند.

مزایای استفاده از پروکسی

مدیران و والدین از طریق سرور پروکسی به راحتی میتوانند میزان اینترنت مصرفی کارکنان یا فرزندان خود را کنترل نمایند همچنین استفاده از این شبکه ها سرعت اینترنت را بالا برده و در پهنای باند صرفه جویی میکند.

کاربران با استفاده از proxy به منابع مسدود شده دسترسی خواهند داشته و امنیت و حریم خصوصی آن ها افزایش می یابد.

خطرات proxy

اطلاعات را رمز گذاری نکرده و سوابق اینترنتی کاربر را حفظ میکند از طرفی استفاده از پروکسی های رایگان احتمال آلوده شدن دستگاه توسط انواع ویروس و تروجان را افزایش میدهد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =