نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلفن هوشمند یا تبلت گوشی شیائومیی شما به شبکه Wi-Fi متصل است اما نمی توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید. شما نمی توانید از صفحات وب بازدید کنید، همچنین نمی توانید موسیقی را پخش کنید یا برای دوستان خود متن ارسال کنید. حدود یک دقیقه بعد، خطای “Wi-Fi has no internet access” در مرکز اعلان ظاهر می شود. مشکل اغلب از منبع شبکه، یعنی روتر Wi-Fi یا ارائه دهنده خدمات اینترنت شما (ISP) ناشی می شود. با این حال، تنظیمات یا پیکربندی‌های شبکه دستگاه شما نیز می‌تواند دسترسی به اینترنت را مسدود کند. در این راهنما عدم اتصال گوشی شیائومی به Wi-Fi را برطرف می کنیم.

عدم اتصال گوشی شیائومی به Wi-Fi

عدم اتصال گوشی شیائومی به Wi-Fi و وارد  شدن به شبکه

برای عدم اتصال گوشی شیائومی به Wi-Fi استفاده از همه شبکه‌های Wi-Fi رایگان کاملاً رایگان نیست. برخی از شبکه‌ها از شما می‌خواهند که با ایمیل خود وارد شوید، کارهای خاصی را انجام دهید (مثلاً تماشای تبلیغات) یا با شرایط استفاده از شبکه قبل از دسترسی به اینترنت موافقت کنید. این شبکه‌های وای‌فای «Captive Portals» یا «Captive Networks» نامیده می‌شوند.

هنگامی که به این نوع شبکه متصل می شوید، نماد Wi-Fi در نوار وضعیت دستگاه شما لغو می شود. دستگاه شما همچنین باید اعلانی را نمایش دهد که از شما می خواهد وارد سیستم شوید. روی اعلان ضربه بزنید و دستورالعمل های صفحه وب حاصل را دنبال کنید تا به اینترنت در شبکه دسترسی داشته باشید. کار مورد نیاز را تکمیل کنید یا برای اطلاعات ورود به سیستم با مدیر شبکه تماس بگیرید.

  • اگر اعلان ورود به سیستم را دریافت نکردید، به تنظیمات > شبکه و اینترنت > Wi-Fi بروید و برای ورود به سیستم، روی شبکه Wi-Fi ضربه بزنید.
  • همچنین، روی نماد چرخ دنده در کنار شبکه Wi-Fi ضربه بزنید و روی Sign In ضربه بزنید.

بررسی طرح اینترنت

برای عدم اتصال گوشی شیائومی به Wi-Fi در صورتی که به آستانه استفاده خاصی رسیده باشید یا طرح داده خود را تمام کرده باشید، ممکن است ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) شما دسترسی به اینترنت شبکه شما را قطع کند. اعتبار طرح اینترنت خود را بررسی کنید (مخصوصاً اگر محدود است) و مطمئن شوید که حجم داده کافی دارید.

اگر ISP شما دچار قطعی سرویس شود، ممکن است دسترسی به اینترنت را از دست بدهید، شاید به دلیل ازدحام شبکه، خرابی / از کار افتادن سرور، یا شرایط آب و هوایی شدید (باد شدید، باران، برف و غیره). با شرکت اینترنتی یا شبکه حامل خود تماس بگیرید تا تأیید کنید که آیا همه چیز به درستی کار می کند یا خیر.

بررسی تنظیمات روتر

برای عدم اتصال گوشی شیائومی به Wi-Fi بسیاری از روترها این گزینه را دارند که دسترسی به اینترنت را غیرفعال یا محدود کنند. به برنامه یا پنل مدیریت روتر خود بروید، به گزینه‌هایی مانند «داده تلفن همراه» یا «دسترسی به اینترنت» توجه کنید و مطمئن شوید که فعال هستند.

برخی از روترهای هوشمند به طور خودکار دسترسی به اینترنت را پس از مدت معینی عدم فعالیت در شبکه غیرفعال می کنند. این یک ویژگی متداول مدیریت انرژی در روترهای تلفن همراه با باتری است (که به آن روترهای Mi-Fi نیز گفته می شود.)

دوباره به تنظیمات روتر خود بروید و مطمئن شوید که دستگاه طوری پیکربندی نشده است که دسترسی به اینترنت را به طور خودکار غیرفعال کند.

خارج شدن از وای فای

برای عدم اتصال گوشی شیائومی به Wi-Fi این یکی دیگر از تکنیک های عیب یابی موثر است که ارزش امتحان کردن را دارد. به تنظیمات > شبکه و اینترنت > Wi-Fi بروید و اتصال Wi-Fi بدون اینترنت را طولانی فشار دهید. در منوی باز شده گزینه فراموش کردن شبکه را انتخاب کنید.

یا روی نماد چرخ دنده در کنار نام شبکه ضربه بزنید و روی نماد فراموشی ضربه بزنید.

به منوی تنظیمات Wi-Fi برگردید و دوباره به شبکه Wi-Fi بپیوندید. روی نام شبکه ضربه بزنید و رمز عبور را وارد کنید. اگر پس از پیوستن مجدد به شبکه همچنان نمی توانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید، به مرحله عیب یابی بعدی بروید.

بررسی تنظیمات تاریخ و زمان

برای عدم اتصال گوشی شیائومی به Wi-Fi همچنین اگر تنظیمات تاریخ و زمان دستگاه شما نادرست باشد، ممکن است در دسترسی به اینترنت با مشکل مواجه شوید. در دستگاه Android خود، به تنظیمات > سیستم > تاریخ و زمان بروید و مطمئن شوید که از منطقه زمانی و زمانی ارائه شده توسط شبکه استفاده می کنید.

خرابی گوشی شیائومی

بررسی فیلتر آدرس MAC روتر

برای عدم اتصال گوشی شیائومی به Wi-Fi ممکن است شخصی فیلتر آدرس MAC روتر را دستکاری کرده باشد و دستگاه گوشی شیائومی شما را به طور تصادفی مسدود کرده باشد. در این صورت، حتی اگر دستگاه شما با موفقیت به شبکه متصل شود، نمی توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

به منوی تنظیمات روتر خود بروید و دستگاه خود را در شبکه لیست سفید کنید. به Security یا Access Control یا WLAN بروید (این گزینه ممکن است بسته به مدل روتر شما متفاوت باشد) و منوی MAC Address Filtering را بررسی کنید. اگر تلفن یا رایانه لوحی شما در لیست دستگاه های مسدود شده است، برای بازیابی دسترسی به اینترنت، روی Remove یا Allow کلیک کنید.

نکته حرفه ای: برای بررسی آدرس MAC دستگاه Android خود به تنظیمات > درباره تلفن > آدرس مک Wi-Fi یا اطلاعات سخت افزار بروید.

راه اندازی مجدد روتر

برای عدم اتصال گوشی شیائومی به Wi-Fi چرخه برق روتر یا مودم شما می تواند بسیاری از مشکلات اتصال را برطرف کند. برق روتر را قطع کنید و بعد از یکی دو دقیقه دوباره آن را وصل کنید. برای دستگاه‌های نقطه اتصال تلفن همراه با باتری، باتری را بردارید و دوباره وارد کنید، سپس تلفن خود را دوباره به شبکه وصل کنید.

همچنین باید به چراغ ها و برچسب های وضعیت روتر توجه کنید. آنها شما را از مشکلات اتصال شبکه یا مشکلات روتر مطلع می کنند. برای مثال یک چراغ قرمز چشمک زن یا ثابت می تواند نشان دهد که کابل شبکه به درستی وصل نشده است. همچنین ممکن است به این معنی باشد که سیستم عامل روتر شما قدیمی یا خراب است یا اینکه در انتهای ISP شما مشکلی وجود دارد. برای اطلاع از معنای هر چراغ وضعیت و وضعیت عادی آن به راهنمای دستورالعمل روتر مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: مشکلات رایج در شیائومی ردمی نوت 9

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =