نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر گوشی هوشمند شیائومی با حافظه کمی دارید، می‌خواهیم توضیح دهیم که چگونه بفهمیم کدام برنامه‌ها بیشترین رم را مصرف می‌کنند. با این راهنما می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا منابع سخت‌افزاری را که دستگاه شما در دسترس شما قرار می‌دهد، مدیریت کنید. حتی اگر از آخرین نسل‌ها بالاتر باشید، دانستن نحوه توزیع رم می‌تواند بیش از یک کنجکاوی ساده باشد. از این منظر، داشتن گوشی شیائومی به معنای یک قدم جلوتر از رقبا ماندن است. MIUI امکان کنترل نسبتاً خوب و ساده تخصیص حافظه RAM را فراهم می کند: در اینجا نحوه مشاهده بیشترین میزان مصرف رم گوشی شیائومی آورده شده است.

بیشترین میزان مصرف رم گوشی شیائومی

بیشترین میزان مصرف رم گوشی شیائومی و بررسی علمکرد رم در اندروید

برای بیشترین میزان مصرف رم گوشی شیائومی بیایید از اصول اولیه شروع کنیم و مشخص کنیم که RAM مخفف Random Access Memory است. نه، منظور من آخرین آلبوم دفت پانک نیست، بلکه به مخفف آن اشاره می کنم که حافظه کوتاه مدت دستگاه های الکترونیکی از جمله گوشی های هوشمند را نشان می دهد.

داده‌های برنامه‌های در حال اجرا را برای مدت زمان مشخصی ذخیره می‌کند، بنابراین می‌توانید بلافاصله بدون نیاز به بارگیری مجدد آن‌ها را راه‌اندازی کنید. اما بر خلاف رایانه های شخصی، به عنوان مثال، رم در تلفن های هوشمند اندرویدی عملکرد خاص خود را دارد و داشتن 8 گیگابایت رم به این معنی نیست که شما واقعاً 8 گیگابایت در دسترس خواهید داشت.

اولین کاری که رم هنگام روشن کردن دستگاه انجام می دهد دسترسی به فضای رزرو شده برای هسته است. در داخل خود هسته ذخیره می شود، همچنین درایورها و ماژول هایی که اجازه عملکرد اجزای سخت افزاری را می دهند.

در داخل رم نیز بخشی به داده های مجازی مانند سطح باتری، فرکانس پردازنده و غیره اختصاص داده شده است. علاوه بر این، در NVRAM (حافظه رم که هنگام خاموش شدن گوشی پاک نمی شود) تنظیمات مربوط به اتصال وصل شده است. مانند IMEI، سیگنال های رادیویی و غیره. در نهایت، بخشی از RAM نیز به GPU اختصاص دارد: کارت‌های گرافیک رایانه شخصی معمولاً دارای VRAM خاص خود هستند، اما کارت‌های موجود در گوشی‌های هوشمند در SoC ادغام می‌شوند و بنابراین توسط RAM اصلی مدیریت می‌شوند.

یک بخش اضافی برای برخی از فرآیندهای سیستم خاص رزرو شده است و اندازه آن توسط کسی که نرم افزار را کامپایل می کند تعیین می شود.

تفاوت رم در گوشی با رایانه

برای بیشترین میزان مصرف رم گوشی شیائومی همانطور که تصور می شد، اندروید از لینوکس سرچشمه می گیرد و بنابراین مدیریت حافظه متفاوتی از مثلاً ویندوز و macOS دارد. سیستم عامل گوگل برای پر کردن رم تا حد امکان برای بارگذاری هرچه سریعتر برنامه ها طراحی شده بود. اگر در ویندوز، برنامه‌ای در هنگام بسته شدن، رم را آزاد می‌کند، در اندروید تا زمانی که برای چیزهای دیگر نیازی به رم نباشد، در آنجا باقی می‌ماند. وقتی برنامه‌ای را باز می‌کنید که قبلاً در پس‌زمینه نبوده است، سیستم تصمیم می‌گیرد: اگر فضایی در دسترس نباشد، با بستن برنامه‌ای که دیگر مفید تلقی می‌شود، آن را آزاد می‌کند. بنابراین، خودتان متوجه خواهید شد که برنامه هایی مانند برنامه های گوگل و شبکه های اجتماعی معمولاً به طور دائم در رم باقی می مانند و بیشترین استفاده را دارند.

اینکه چرا اندروید به این شکل مورد مطالعه قرار گرفت به دو دلیل اصلی مربوط می شود. اولین مورد از نظر واکنش پذیری است، اگرچه تلفن های هوشمند قدرتمندتر از همیشه هستند، برای مثال، محدودیت های سخت افزاری بیشتری نسبت به رایانه های شخصی دارند. داشتن همه برنامه‌هایی که بیشتر اوقات به آن‌ها نیاز دارید به این معنی است که آنها را بلافاصله راه‌اندازی کنید: راحت است، اینطور نیست؟ باز کردن برنامه ای که در حال اجرا نیست کمی شبیه به روشن کردن دستگاهی است که خاموش شده است. جای تعجب نیست که دلیل دیگر به مصرف انرژی مربوط می شود. محدودیت دیگر گوشی‌های هوشمند وابستگی خالص به باتری و در نتیجه استقلال در مصرف تا حد امکان است. مانند خودروها، روشن کردن موتور در چراغ راهنمایی کمتر از خاموش و روشن کردن آن در هر بار مصرف است. همین امر در مورد گوشی های هوشمند نیز صدق می کند.

خرابی شیائومی

مزایا داشتن رم بالا

برای بیشترین میزان مصرف رم گوشی شیائومی پاسخ بدبینانه این است: نه زیاد. برای استفاده ملایمی که اکثر ما به صورت روزانه انجام می دهیم، چند گیگابایت کافی است. بدون اینکه بخواهیم مقایسه های مخاطره آمیزی انجام دهیم، تصادفی نیست که تولیدکنندگان با نرم افزارهای سفارشی مانند اپل و (تا حدی کمتر) گوگل گوشی های هوشمندی با رم کمتر از حد متوسط ​​تولید می کنند. فقط فکر کنید که در سال 2018 گوگل پیکسل 3 با 4 گیگابایت رم و شیائومی می 8 با حداکثر 8 گیگابایت رم عرضه شدند. هر دو گوشی اندرویدی هستند، اما تفاوت در نحوه مدیریت نرم‌افزار نهفته است: Google از منابع سخت‌افزاری استفاده متوسطی می‌کند، در حالی که شیائومی تلفن‌ها را با ویژگی‌های اضافی پر می‌کند، با یک MIUI اولیه که تمایل دارد منابع بیشتری را اشغال کند.

در سال‌های اخیر بحث‌های زیادی در مورد شاید قطبی‌کننده‌ترین جنبه اندروید، یعنی دادن آزادی به تولیدکنندگان برای تغییر نرم‌افزار به دلخواهشان وجود داشته است. از یک طرف این به معنای آزادی بیشتر، انعطاف‌پذیری، گاهی اوقات حتی خلاقیت و پیش‌بینی زمان در مقایسه با سیستمی مانند iOS است که در معرفی نوآوری‌ها محافظه‌کارانه‌تر است. از سوی دیگر، خطر سنگین کردن همه چیز و از این رو میل به فشار زیادی بر روی گوشی های هوشمند پیشنهادی با رم بیشتر و بیشتر، به منظور حفظ محدودیت های یک رابط کاربری سنگین وجود دارد. ناگفته نماند که همیشه این خطر وجود دارد که توسعه دهندگان برای بهینه سازی نرم افزار خود به “رم زیادی” اعتماد کنند.

نمایندگی شیائومی

بیشترین میزان مصرف رم در گوشی شیائومی

برای بیشترین میزان مصرف رم گوشی شیائومی همانطور که می دانید، با باز کردن صفحه برنامه های اخیر MIUI می توانید یک نمای کلی از حافظه رم موجود و استفاده شده دریافت کنید. اگر MIUI 12 دارید و غیرفعال است، می توانید این گزینه را با رفتن به “تنظیمات / صفحه اصلی و برنامه های اخیر” فعال کنید و گزینه “مشاهده RAM موجود” را در پایین منو فعال کنید. اما در برنامه های اخیر، شما یک اندازه گیری عمومی داشته باشید: در اینجا نحوه فهمیدن اینکه کدام برنامه ها بیشترین میزان رم را در گوشی هوشمند شیائومی خود استفاده می کنند آورده شده است.

به “تنظیمات / برنامه ها / مدیریت برنامه ها” بروید و در صفحه بعدی لیستی از تمام برنامه های نصب شده بر روی تلفن هوشمند خود خواهید داشت. اگر می‌خواهید فرآیندهای سیستم را نیز بگنجانید، روی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کرده و “Show system services” را انتخاب کنید. در این لیست، هر اپلیکیشن مقدار رم (و حافظه داخلی) استفاده شده را دارد. در مورد من، دوربین 13 مگابایت، گوگل کروم 478 مگابایت و غیره را اشغال می کند.

اگر گوشی شما بیش از یک کنجکاوی بود و گوشی هوشمند شیائومی شما مشکلات مصرف رم دارد، پس بیایید بفهمیم که چگونه می توانید عمل کنید. اول از همه، بررسی کنید که هیچ برنامه اضافی و / یا ناخواسته ای در بین برنامه هایی که خودشان شروع به کار می کنند وجود نداشته باشد. به “تنظیمات / برنامه / مجوزها / شروع خودکار” بروید و لیستی از این برنامه ها را خواهید داشت. برای غیرفعال کردن آنها، کافی است این کار را با ضامن مناسب در کنار آنها انجام دهید.

بیشتر بدانید: نحوه بک آپ گیری از گوشی شیائومی

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =