نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شیائومی اغلب به دلیل مشکلات گرمایش گوشی های هوشمند خود مورد انتقاد قرار می گیرد و حتی با وجود اینکه شیائومی این مشکل را در نسل جدید گوشی های هوشمند برطرف کرده است، مردم همچنان معتقدند که گوشی های هوشمند شیائومی به طرز غیر قابل تحملی داغ می شوند، که درست نیست. در این مقاله متوجه خواهید شد که چرا گوشی های شیائومی این مشکل را داشتند و چگونه آن را حل کردند.

حقیقت پشت مشکلات گرمایش گوشی های هوشمند شیائومی

اگر از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، ممکن است با میم‌هایی برخورد کرده باشید که گوشی‌های شیائومی را به دلیل بمب یا ترقه بودن یا حتی خطرناک‌تر از مواد رادیواکتیو مورد تمسخر قرار می‌دهند. خندیدن و مسخره کردن دوستی که کاربر شیائومی است، اما اکثر مردم امروز داستان واقعی را نمی دانند، شوخی خوبی است، ممکن است تا به حال از گوشی شیائومی استفاده نکرده باشند اما کورکورانه این میم ها را باور می کنند. اما در واقع حقیقت متفاوت است و من به شما خواهم گفت که چرا. قبل از شروع مقاله، می‌خواهم بدانید که من نسبت به شیائومی یا هر برند دیگری تعصب ندارم، من فقط گوشی‌های هوشمند را دوست دارم.

موضوع از چه زمانی شروع شد؟

داستان از 22 ژوئیه 2014 شروع می شود، زمانی که شیائومی گوشی پرچمدار شیائومی Mi 3 را از طریق Flipkart با قیمت کمتر از 14 هزار در هند در دسترس قرار داد. این گوشی با پردازنده پرچمدار Qualcomm Snapdragon 800 با 2 گیگابایت رم (LPDDR3) و 16 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شد.

در آن زمان هیچ گوشی دیگری در این محدوده مانند شیائومی Mi 3 دارای مشخصات بالایی نبود و تنها تعداد کمی از مردم می توانستند برای خرید یک گوشی پرچمدار پول خرج کنند. مسئله این است که بسیاری از مردم نمی دانستند که هنگام انجام بازی های فشرده، تلفن ها گرم می شوند. هنگامی که شیائومی Mi 3 را در دسترس قرار داد، افراد معمولی می‌توانستند گوشی را بخرند و می‌توانستند کارهای فشرده‌ای را انجام دهند که در گوشی‌های ارزان قیمت قدیمی سامسونگ (که در آن زمان رهبر بازار بود) و سایر برندها نمی‌توانستند انجام دهند.

مسائل مربوط به پردازنده و فلز

اما این تنها مشکلی نبود که باعث شد گوشی های شیائومی بمب نامیده شوند. تراشه های مورد استفاده در آن زمان از فناوری 28 نانومتری برخوردار بودند. اگرچه در آن زمان قرار بود کارآمد باشد، اما در دنیای واقعی اینطور نبود. این تراشه‌ها داغ کار می‌کنند، باتری را خالی می‌کنند و حتی برای آن زمان چندان پایدار نیستند.

با وجود اینکه تمام گوشی های آن زمان از یک فناوری استفاده می کردند، اما از هیچ تراشه ای استفاده نمی کردند که به اندازه تراشه های مورد استفاده شیائومی قدرتمند باشد. این کار را برای شیائومی سخت‌تر کرد: اگر گوشی‌هایی با تراشه‌های قدرتمند بسازند، به خاطر مشکلات گرمایشی مورد سرزنش قرار می‌گیرند، اما اگر این کار را نکنند، به همان اندازه که معمولاً گوشی‌ها را می‌فروشند، نمی‌فروشند.

علاوه بر همه چیزهایی که آنها گوشی های ارزان قیمت خود را با فلز ساخته اند. در آن زمان ممتاز به نظر می رسید و برای مصرف کنندگان معمولی منظره ای با طراوت بود، اما مشکل این بود که در کاهش حرارت کمک زیادی نمی کرد. این اطمینان حاصل کرد که کاربران از گرمای خارج شده مطلع هستند.

گاهی اوقات تراشه ای که شیائومی انتخاب می کند مشکل است و اتفاق خوبی برای آنها نیز افتاده است. در 3 مارس 2016، شیائومی گوشی شیائومی ردمی نوت 3 را با پردازنده Qualcomm Snapdragon 650 که یک پردازنده شش هسته‌ای بود، عرضه کرد.

در آن زمان این گوشی با قیمتی حدود 12 هزار تومان برای نسخه 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شد و از نظر ارزش برای پول یا قیمت به کارایی، یک گوشی فوق العاده بود. هیچ کاری وجود نداشت که اسنپدراگون 650 نتواند انجام دهد. بازی های فشرده مشکلی نداشت. مشکل این بود که تراشه مشکل داشت. از آنجایی که این گوشی مبتنی بر فناوری 28 نانومتری بود که با سطح عملکردی که ارائه می‌داد گرم می‌شد، گوشی در آتش می‌سوخت و از فلز ساخته می‌شد و این باعث می‌شد که استفاده از تلفن در هنگام گرما سخت شود.

این چیز خوبی برای این شرکت نبود، زیرا آنها در تلاش بودند تلفنی ارائه دهند که بتواند همه کارها را از نظر عملکرد انجام دهد، اما انتخاب تراشه یک فاجعه بود.

اما هنوز افرادی که فناوری را می‌دانستند همچنان آن گوشی را ترجیح می‌دادند و در لیست بهترین گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه در آن سال شماره یک بود. نکته اینجاست که در این زمان مردم شروع به این باور کردند که فقط گوشی های شیائومی هستند که گرم می شوند و هر کاری که از آن نقطه بعد سعی کردند انجام دهند، طرز فکر مردم را تغییر نداد.

شیائومی در واقع در این موضوع تنها نبود

جالب‌ترین چیز در مورد این موضوع این است که اکثر شرکت‌هایی که گوشی‌هایی در محدوده اقتصادی عرضه می‌کردند، بیشتر این مشکلات گرما را داشتند، اما به دلیل گوشی‌های شیائومی در آن زمان، بدون توجه به آن‌ها از بین رفتند.

به عنوان مثال، Motorola Moto G4 Plus، یک گوشی واقعا مناسب نسبت به قیمت، اما با Qualcomm Snapdragon 617 عرضه شد که همیشه عقب می ماند، به سرعت گرم می شد و به تخلیه باتری اشاره نمی کنیم. برای ادامه استفاده از آن مجبور بودید هر چند وقت یکبار کل گوشی را ریبوت کنید.

مقالات مرتبط:

هارد گوشی شیائومی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =